Marketing w życiu młodych ludzi
Gdybyście w dniach 20–22 czerwca 2025 roku odwiedzili Rajecké Teplice, moglibyście tam spotkać grupę młodych ludzi ze Słowacji i Polski, którzy wzięli udział w edukacyjnym warsztatowym pobycie. Tematem przewodnim tego międzynarodowego weekendowego spotkania był marketing i promowanie działalności młodych ludzi. Uczestnicy wraz z trenerami dzielili się doświadczeniami w zakresie promocji online, wykorzystywania i zarządzania mediami społecznościowymi, narzędziami i aplikacjami do tworzenia treści cyfrowych. Zajmowali się również zasadami weryfikacji informacji, tworzeniem atrakcyjnych postów, a także umiejętnościami prezentacyjnymi.
Uczestnicy oprócz ciekawej treści warsztatów wysoko ocenili także otoczenie, w którym odbywało się wydarzenie, oraz atmosferę w grupie. W czasie wolnym mieli okazję przespacerować się po tym uzdrowiskowym mieście i odwiedzić lokalne muzeum transportu.
Rezultaty tego spotkania warsztatowego zostaną opracowane i udostępnione jako przykłady dobrej praktyki w zakresie promowania działalności młodzieży i marketingu.
Warsztaty edukacyjne dla młodzieży są częścią projektu „Cesta rastu a poznania” / „Droga rozwoju i wiedzy”, pod numerem INT/ZA/FMP_ŽSK_01/0003, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Polska-Słowacja 2021-2027.
Specyficznym celem warsztatów jest Przeszkolić młodzież w zakresie skutecznej komunikacji jako narzędzia do promowania działań partycypacyjnych w społeczności lokalnej. Przedstawić im marketing mix (offline i online) z wykorzystaniem nowoczesnych programów i technologii.
Głównym celem projektu jest pogłębienie współpracy transgranicznej organizacji lokalnych i regionalnych oraz ich członków poprzez wsparcie inicjatyw lokalnych skierowanych do młodych rodzin, ich dzieci oraz młodych ludzi aktywnych w lokalnej społeczności. Celem jest stworzenie możliwości budowania więzi transgranicznych i międzyludzkich, wspieranie rozwoju kompetencji w zakresie umiejętności cyfrowych, kształtowania postaw wobec środowiska oraz kreatywności. Motywowanie młodych ludzi do większego zaangażowania w lokalnych społecznościach oraz uwidocznienie przykładów dobrych praktyk.
Petr Kantor



